Frustrerad

Blä vad jag är frustrerad nu. Håller på å planerar semester, plus vilka tävlingar man ska fara på i sommar. Är så störande att jag nästan bara har nätter å schemat, för då blir det flera nätter mot lördagar och då blir ju hela helgen förstörd. Om man har dagskift på fredagen hinner man ju åka bort över de lediga helgerna. iofs är det bara en ledighelg som förstörs men vi har ju rullande fyra- veckorsschema med ledigt två helger, och jobb två, så en hel ledig helg blir ju faktiskt förstörd för att fara bort eller liknande.

Och sen har Mattias semester andra perioden, och alla andra ville ha semester under den tiden på jobbet så det är inte säkert att jag får de ynka två veckorna jag vill ha. Verkar som att för att jag är yngst och har minst procent ska jag ta mest nätter och mest allt dåligt typ. Nä nu överdriver jag lite, men är bara så irro på att jag måste avstå från en del viktiga tävlingar endast pga nattjobb mot lördagen på lediga helgen. Visst jag kan säkert byta, men det blir så många nätter under semestertider så det är inte det lättaste heller. Hoppas vi får nån jobbtörstande semestervikarie som kan tacka ja till mina nätter då och då. Iofs förlorar jag ju pengar då men skitsamma, jag klarar mig.


I övrigt så mår vi bra och är glada här hemma haha... I helg är jag då ledig, jobbar bara i natt och i morgon natt nu. LÄngtar till lönen. Jag får skitbra lön denna månad fast den försvinner i princip direkt då jag har beställt en systemkamera.

Äntligen får jag min efterlängtade systemkamera! Det blidde en Nikon D40 med objektiven 18-55 och 55- 200 mm + 4 gb minneskort. Enligt experterna är det en bra nybörjarkamera som tar bra bilder så jag kan knappt bärga mig.
Har ju alltid varit intresserad av fotografering, men man blir väldigt begränsad med en skitkompaktkamera... Visst den funkar på fest och liknande, men inte för att ta fina bilder på t.ex. hundar och sånt.

Jaja nu ska jag slösurfa lite till och om nån timme är det jobbet som nalkas.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0