Snart beach 2008 :P

Nu har jag börjat med Hälsovakten igen. Jag har sett en del bilder på mig tagna för ett par år sen och jag är så rund i ansiktet nu, plus resten av kroppen förstås men det är ju ansiktet jag ser mest varje dag.
Är så less på att gå runt i mjukisbyxor och tajta kläder och se ut som värsta fläskisen så nu har jag bestämt mig för att minska i vikt! Visserligen har jag bestämt mig det tidigare men det är så lätt att fuska... Svårare med programmet där man skriver in allting och ser sina staplar...

Hälsovakten är då ett datorprogram som jag har gått ner mycket med förut (som jag nu har gått upp igen alltså. Man skriver in allt man äter, allt man motionerar osv och så räknar den ut hur mycket mer man får äta eller hur mycket mer man måste motionera för att nå sitt mål. Målet har man då satt upp genom att skriva hur mycket man vill gå ner på hur lång tid.

Jag har bara gissat min vikt, kan lika gärna väga mer, men vi har inget batteri till vågen så jag kan inte kolla just nu. Ska köpa ett batteri i morgon så det blir rätt.

Håll tummarna för mig nu :P

Kommentarer
Postat av: Therese

Självklart kan vi peppa varann :)
Hörrdudu... Är det där programmet gratis och exakt vars har du fått tag i det? Lät intressant...
Har vart med i Aftonbladetsviktklubb, den var faktiskt väldigt bra, men jag blev lite lat att räkna kcal och sen spårade det ut totoalt :S Sen kostar det ju dessutom, fast det är det ju värt om man ids vara seriös :)
Så du ska alltså gå ner 1 kg/vecka med andra ord tills du gått ner 8 kg?

Nå jag håller tummarna för dig, jag vet att du fixar det :D

2008-04-18 @ 20:43:31
URL: http://therance.blogg.se
Postat av: Therese

Håller på ta ner den nu så jag får se vad jag tycker om den :) Men av det du skrev och beskrivningen på sidan om den verkar den ju bra.
Jo 1 kg/v har jag också hört är en bra viktminskning. Jag satsar väl egentligen också på det fast denna gång har jag inga sånna mål (hade alltid det förr) utan tänker att det får ta den tid det tar, men jag hoppas på kring 1 kg/v. Det blir ju som ett par veckor då innan jag blir klar :P
Hur gör du då? Tränar du? Just nu har jag nästan bara slutat med socker och sånt, men jag frösöker träna lite men nu känner jag att det är dags att börja träna seriöst också så... Ska jobba på Posten och jag hoppas jag får jobba heltid över sommarn, kan det bli mer perfekt om man vill gå ner i vikt? ;D
BTW... Är du ofta på Facebook? Tänkte skriva där ist för det känns lite krångligt att skriva i kommentarerna, men du verkade inte vara så aktiv? Så jag skrev här ist :)

2008-04-19 @ 21:03:31
URL: http://therance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0