Julbak

Känner mig som värsta bullmorsan. Jag har slutat jobbet klockan åtta och sen for jag direkt till mommo (min mamma har blivit omdöpt pga alla ungar och hundar), och började baka pepparkakor.
Så jag, mommo och Rebecka har bakat pepparkakor och lussekatter, samt hunnit leka med Rebecka och underhålla henne när hon blev less på baket.
Fast ätit deg har jag också gjort. Har lite ont i magen. Klarar inte lika mycket deg som förr i tiden. Nu har det börjat jäsa i magen, degbullarna som jag åt. Är ju så gott med bullar som inte är gräddade. Fast det vara bara gott första tuggan, resten och pepparkaksdegen smällde jag i mig av ren vilja och barndomskänsla. Att baka i mammas kök och äta nygräddade bullar det är tider det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0