På joppet

I natt jobbar jag. Fast kan inte påstå att själva natten är speciellt jobbig eftersom jag får sova så länge brukaren sover ungefär. Men det blir ändå jobbigt att stiga upp klockan sex eftersom jag totalt vänt på dygnet när jag varit ledig (mellan jobb) så nu är jag tokpigg såhär mitt i natten... Men i morrn när jag har slutat tänker jag faktiskt promma hem, äta något, promma till mamma och bada hunden. Så det så! Och inte sova på dagen, för jag ska jobba natt i morgon också.

Trivs bra som personlig assistent. Vi har roligt i hop jag och brukaren. Å i dag har jag fått mitt första uppdrag som butiksdemonstratör. Ska dela ut äpplen på Coop den 15/2. Så ni som är sugna på äpplen, eller bara på att få något gratis, kom till Coop då!

Dessutom har jag börjat mitt nya sundare liv nu, för hundrade gången. Men det har faktiskt gått skitbra, jag började i går och har inte ätit en endaste onyttig sak. Det låter väl inte som en bedrift att inte vara sugen på gotter på två dagar, men de som känner mig vet att det är ganska starkt av mig. Jag har gett mig fan på att gå ner lite grann, och få bättre kondis. Inte som i konditori då för dit tänker jag inte gå på länge.. HAHAHA... Tog till och med med mig en frukt och en nektarin till kvällsfikat på jobbet! 

Näste helg är det tal om att åka till landet i öst. Ja Finland då, och inget mer exotiskt. Om jag far blir det första gången i Levi och första gången på två år att åka slalom... Eller borde jag säga försöka åka slalom och hamna ute i skogen nånstans eller bryta nacken av mig? Jag är grymt sugen, men får se hur långt pengarna räcker...
Måste öva på min finska till dess också, i fall någon försöker konversera med mig på krogen. Hähä. Mitä sie ollet? Ei sa peittää! Niiiiiinkööö?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0