Färdigjobbat

Nu är jag ledig fram till lördag. Skönt! Lika bra att njuta av det medans jag kan, för snart får jag ju gå upp i tid. Förmodligen mer än vad jag trodde från början också. Najs med lite mer cash.

Blev ingen agility i går, var så jäkla trött och snorig. Är jag fortfarande, men mycket piggare. I dag ska det förhoppningsvis städas. Och kanske pratas vi får se.

Lyssnar på Looptroop, Duffy och Juno soundtracket. Jag får såna här perioder då jag bara lyssnar på samma låtar och artister om och om igen tills jag blir less och får nå nya favoriter. Men vissa återkommer man alltid till. Måste stoppa in min gamla music hit för allt är på en extern hårddisk. Minns stunderna av sorg och glädje tillsammans med ljuva toner av Joni Mitchell, Ulf Lundell (eh jaaa), och framför allt Bruce Springsteen.... mmmm..... Andra som jag aldrig kommer att sluta gilla är Looptroop (som jag faktiskt upptäckt rätt nyligt om man jämför med en livstids trohet till Uffe),  Belle and Sebastian, Tegan and Sara, Eskobar.  Indie är härligt. Inte att förglömma depptidens soundtrack som består av hederlig hårdrock, Dio, Metallica, Sabbath....  
Men är väldigt eklektisk vad gäller musik. Ja egentligen vad gäller allt. När man var liten fjortis (för inte så längesen haha) hade man säkerhetsnålar, svart smink, trasiga jeans, och rosa kläder... Hmmm... Jag var en underlig unge.

Har aldrig kollat Dexter, men introt är ju coolt. Kanske man skulle fixa hem första säsongen? Han är ju ganska het också. Vet inte varför jag tycker karaktärer som är serimördare och vampyrer är heta i filmer?






Kommentarer
Postat av: Emma

Dexter är riktigt riktigt bra, beroende framkallande och spännande.

2008-07-03 @ 13:18:53
URL: http://www.emsvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0