Improviserad "pytt i panna"

Ja i dag har vi ränt runt hela dagen, till Elin och Rikard (och Ivan förstås) en sväng och sen till våra pappor för att  uppmärksamma fars dag lite grann. Jag nekade till kakor och fars dagstårta och kände mig inte ens lite sugen. Otroligt!
I går när vi åkte till Boden (trodde det var Lule men det var Boden) så tog jag med mig lite 70% choklad för att jag tänkte att jag avlider på bussen annars. Jag tog en bit, sen var jag inte sugen på mer. Det är ju helt sjukt. I vanliga fall så skulle jag ha käkat upp typ hela fast jag hade mått illa. Sån har jag varit i flera år, när jag väl börjar med nåt gott så kan jag inte sluta innan det är borta. Men denna veckan har gått galant!

Till lördagsgodis i går åt jag vaniljyoghurten i hink som har 17g kolhydrater per 100g, men blandade ut den med vispgrädde för att få upp fettet och ner kolhydratprocenten, och åt med lite blåbär. Lite fusk men långt i från vad jag annars brukade äta på lördagar ;)

Eftersom det blev så sent med middag och jag snart ska på jobbet igen så blev det lite snabbt hopkok i dag. Typ egen pytt med quornbitar, strimlad vitkål, champinjoner, zucchini och lite lök. Detta stekte jag i hop och hällde sen i grädde, kryddade med salt och peppar, och lät det puttra lite. Blev faktiskt riktigt gott.

Nu vilar jag på maten, sen ska jag och vovvarna gå ut i kylan på en promenad innan vi åker till jobbet. Sen är jag iaf ledig två dagar. Skönt!

Hoppas ni andra haft en bra helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0