Middag och brödbak

I dag blev det köttfärssås från frysen till middag. Har inget recept utan helt vanlig köttfärssås. I denna var det paprika, champinjoner, lök, matlagningsgrädde och krossade tomater.
Som tillbehör åt jag zucchinipasta. Eller pasta och pasta, det är bara zuchinni hyvlad med osthyvel och sen kokad kanske en halv minut. Blir inte så mycket smak men väger upp köttfärssåsen bra.

Måste börja fota lite, kanske roligare att se inlägg med bilder? Det vet jag att jag tycker iaf.

Nu håller jag på å bakar sesambrödet jag skrev om innan. Mest för att jag är så peppad att prova en massa saker. Hinner inte skriva hur det blev för jag ska jobba natt med början 18:45 så jag får smaka på brödet i morgon. Visserligen blir det lite på gränsen med kolhydraterna men jag orkar inte vara fanatisk med 5-gramsgränsen. Det ska alltså helst inte vara mer än 5 g kolhydrater per 100g när det gäller LCHF.

Glömde att skriva att måndag ska vara min vågdag, jag startade på 83 kg. Har aldrig vägt så här mycket så det blir intressant att se om det händer något med detta sätt att äta. Hittills känns det super i magen och jag är mätt mycket längre än vanligt. Lite huvudvärk har jag men med tanke på den mängd socker jag vanligtvis äter så är det nog inte så konstigt med lite abstinens...

Ha det gott nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0