Promenad och dagens middag

Jag och pudelbrudarna promenerade som skrivet till Frida och Go- Edvin ¨på Luossa, drack lite kaffe och pratade. Alltid lika trevligt :) Sen prommade vi hemåt igen men hann bara till kiruna taxi för då ringde Mattias och ville vi skulle fara och kolla en dator. Vi bestämde oss dock för att fundera ett tag till och kanske beställa den på elgiganten på nätet... Men det är ju några tusenlappar så jag får ju lite ångest, trots att vi lär behöva en ny dator typ nu.

Maten i dag blir laxfiléer med blomkålsmos.

Recept på blomkålsmosen lyder som följer:

1 blomkålshuvud
1/2- 1 dl grädde
3 msk smör.

Koka blomkålen i mindre bitar tills de är mjuka, häll av vattnet och mixa med grädde och smör, ta grädde beroende på hur krämig du vill ha den. Tillsätt sedan salt och peppar och eventuellt lite muskotnöt.

Taget från boken LCHF- husmanskost.


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Det där med blomkålsmos det lät ju gott...måste testa. =)

2010-11-09 @ 23:22:10
URL: http://nikkygumman.blogg.se/
Postat av: Valle

Läser din blogg tycker den är Mycket fin,så tack för det fina receptet på blomkålsmos har länge varit ute efter ett recept på mos,efter som jag på grund av min medicin ej får äta vissa saker som jordgubbar m.m för då tar det bort effekten av medecinen,men glädjande nog får jag äta blomkål ej vitkål i så fall bara en liten mängd.Ha det nu bra med era charmiga sötnosar med päls.lycka till med din kolhydratfattiga kost .Känner några som har lyckas bra med att följa den här kosten,Hej Då :-)

2010-11-11 @ 09:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0