Filmrecension: Sanctum 3D

Kom ju på att jag glömt berätta om filmen vi var och såg, Sanctum 3D.
Den var spännande, och effekterna var häftiga. det var första gången jag såg en 3D-film och visst var det lite coolt med de djupa grottscenerna och panoramorna av djungeln och grottorna. Men är jag superimponerad? Nja. Jag tror tekniken kommer utvecklas än mer och jag skulle aldrig satsa på en 3D-TV. Men på bio kan man ju gå då och då bara för att det är lite kul.

Handlingen då? Ja den handlar ju om ett gäng äventyrare som håller på och utforskar ett okänt grottsystem. De dyker ner för att försöka hitta passagen som leder ut i havet. Så klart kommer det en gigantisk storm som hotar att fylla igen hela grottan med vatten och de blir fast därnere med inget annat än deras dykutrustning. Vad som händer sen får ni veta om ni ser filmen ;)
Överlag tyckte jag den var helt okej, men väldigt förutsägbar. Jag tror de flesta vana filmtittare kan gissa nästan exakt vad som kommer att hända filmen i genom.

Men en 3a av 5 får den väl i alla fall, för att den var snyggt gjord och ändå gjorde så att det sög lite i magen här och där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0