Tar tag i saker.

Ja jag veeet. Jag som var så duktig på att blogga där ett tag. Men sen rann det ut i sanden. Eller i flyttkartongerna. Hänt sen sist:

* Flyttpackat och rensat otaliga säckar med skräp till tippen, sålt alla möbler, gett bort det som blev över och inte var skräp.

* Haft släppanik. Bokningssystemet på OK suger! Eller så var det personalen som sög på att fatta att man kanske ska förklara direkt för kunden att släpet är bokat och inte låta dem gå och tro att dom visst kommer att ha ett släp. Fick till slut inget släp och fick lämna halva flyttlasset hos svärföräldrarna. Resten proppade vi in i bilen och fick i alla fall med det nödvändigaste.

* Bytt bil. Ville få ner våra månadskostnader så nu har vi en mycket fin Volvo V70 -03 med automatlåda. Gissa färg? Silver metallic. Originellt? Nja, men jag älskar vår Volvo ;)

* Flyttat 140 mil. Japp vi installerade hos i vår nya lilla etta här i solstaden och har nnu kommit i ordning och fyllt stället med alla IKEA- möbler man kan tänkas behöva. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar det har gått. Men då har vi ju också köpt i princip ett helt hushåll nytt.

* Mattias har börjat studera. Han trivs bra hittills och löser matte- och fysikproblem som om han aldrig gjort något annat.

* Jag har hunnit få jobb och bli arbetslös igen. Jobbade exakt en vecka som telefonförsäljare. Inget fel på det men verkligen inte min typ av jobb med all hets och tävlingar och jag vet inte allt. Blev inte peppad alls utan bara besvärad av mentaliteten på stället. Men på plussidan var att alla var supertrevliga och man kände sig inte alls utanför trots att man var ny. Lärde mig alltid nåt! Nu är provanställningen slut och jag ska på AF i morgon igen. Men har några lovande vikariatmöjligheter så jag tror det löser sig med den biten också.

* Träffat lite trevligt pudelfolk. Så kul att man har det här intresset som man har. Hade aldrig träffat dessa trevliga människor annars. Heja pudelforum ;)


Sen får jag väl bjuda på en av bröllopsfotona, som vi nu har fått efter mer än ett år från fotografen... Ha det bra allihop!



Kommentarer
Postat av: Elin

Fasen vad fint kort =) !



Vi har fortf inte fått någon räkning...så får se om den behagar komma ;)



Saknar er. Kul att se en uppdatering!!!



KRAM

2011-02-01 @ 19:18:46
URL: http://elinikiruna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0